Consumption of fructose-sweetened beverages for 10 weeks increases postprandial triacylglycerol and apolipoprotein-B concentrations in overweight and obese women
Michael M. Swarbrick(The University of Sydney), Peter J. Havel(University of British Columbia), Sharon S. Elliott(Monell Chemical Senses Center), Kimber L. Stanhope(University of California, Davis), Nancy L. Keim(Western Human Nutrition Research Center), Ronald M. Krauss(University of California System), James L. Graham(Western Human Nutrition Research Center), Mark P. Christiansen(University of California, San Francisco), Steven C. Griffen(Breakthrough T1D)
Cited by 131
Related Papers
Intestinal microbiota metabolism of l-carnitine, a nutrient in red meat, promotes atherosclerosis
|Nature Medicine|2013|4.4k
Low-density lipoproteins cause atherosclerotic cardiovascular disease. 1. Evidence from genetic, epidemiologic, and clinical studies. A consensus statement from the European Atherosclerosis Society Consensus Panel
|European Heart Journal|2017|3.8k
Consuming fructose-sweetened, not glucose-sweetened, beverages increases visceral adiposity and lipids and decreases insulin sensitivity in overweight/obese humans
|Journal of Clinical Investigation|2009|1.7k
Low-density lipoproteins cause atherosclerotic cardiovascular disease: pathophysiological, genetic, and therapeutic insights: a consensus statement from the European Atherosclerosis Society Consensus Panel
|European Heart Journal|2020|1.5k
Meta-analysis of prospective cohort studies evaluating the association of saturated fat with cardiovascular disease
|American Journal of Clinical Nutrition|2010|1.3k